Kyrkovalet 2013: Kurs för mer engagemang och bättre kommunikation

Svenska Kyrkans medlemmar har rösträtt från 16 år. Var fjärde år väljer medlemmarna sina företrädare i församlingen, stiftet man tillhör och ombuden i det nationella kyrkomötet.

Många önskar att engagemanget bland medlemmarna skulle öka. Att fler skulle ställa upp som kandidater i valet, att det skulle bli mer debatt om vad församlingen och kyrkan ska lägga kraften på och att fler skulle använda din rösträtt.

TT Kompetens har ställt samman en heldagsutbildning för medarbetare som arbetar för kyrkovalet och med kommunikation. Där har de engagerat mig, Martin Garlöv som en av föreläsarna.

Så är presenterar TT Kompetens utbildningen  som hålls vid två tillfällen, 21 mars och 8 april i Stockholm. Min insats handlar mest om att använda sociala medier för att stärka engagemanget, involvera fler och öka uppmärksamheten i massmedia.

This entry was posted in kommunikation and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>