Integrerad marknadsföring – när kunder behandlas som vänner

Bokförlaget Libris har flera goda medarbetare. En av de drivande krafterna är redaktören Anna Braw. Hon framstår som synnerligen idérik och energisk. Och från mitt perspektiv använder hon sociala medier på ett föredömligt sätt. På samma gång verkar det komma från hjärtat: Den här människan har uppenbarligen kul på jobbet.

Bloggen Kyrkkaffe hänger – precis som om-texten berättar – ihop med den framgångsrika serien mat- och bakböcker, som startade med boken Kyrkkaffe.

Avdelningen Kärlek, nål och tråd, handlar förstås om handarbete. Och ett händernas verk som gör gott bland de som äger litet.

Libris samarbetar med flera hjälporganisationer och uppmuntrar och underlättar för människor som stickar och virkar, att skicka iväg hjärtefiltar och mössor som värme små hjässor.

Anna Braw har den ton i sina texter och väljer de bilder som gör att bokförlagets kunder får känna sig som vänner. Dialogen förs också i möten runt om i landet i församlingshem och andra lokala mötesplatser. Redaktören lär ha ganska många resdagar om året. Lat är hon inte. Och på Facebook dyker hon också upp.

This entry was posted in böcker and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>